MERCEDES BENZ 0 303
A Mercedes-Benz O 303 volt edzője a Daimler-Benz AG az 1970-es és '80 -as években
1974-ben az új busz 303 O, amelynek kialakítása követi a modern ízlése lényegében sima felületű, mint az elődje a O 302 kiderült azonban, optikailag erősen hajlott erre nagyon sikeres modell és a műszaki fejlesztés megmutatta.
Az O 303 volt, még tisztább, mint tervezték elődje elsősorban mint edző, de a sok különböző változatai voltak még a buszok, kombi busz menetrend és különjáratok és a különböző edzők egyszerű berendezés magas emeletes Fernreisebus, amely azonban csak a óta Az 1970-es években tűnt kínál.
Technikailag és bizonyos fokig vizuálisan is volt az O 303 egyértelműen az evolúció a O 302 Úgy döntött, az egész építkezés merev tengelyek és dob fékek. Másrészt, az O kapott 303 újonnan kifejlesztett V6-os és V8-as hengeres dízelmotorok, a kezdetektől fogva, levegő felfüggesztés, a kiegyenlített a kényelmet hiányossága merev tengelyek, opcionális automata sebességváltó, valamint a hosszú gyártási idő 1981-től igényelhető az akkor még új blokkolásgátló rendszer, később a félautomata elektro-pneumatikus kör (közös volt manuális hatfokozatú váltó), amelynek ő volt technikailag ellenére dobfékek és merev tengelyek legalább részben úttörő. A korai években, minden O volt 303 közepén függőlegesen osztott szélvédők, az akkor közös tulajdonsága, amely kölcsönadta nagyobb merevséget közepén keresztül hálóját a szervezetben, és abban az esetben, egy ugrás a lemezt nem kell cserélni a teljes szállítás szélessége, de csak a érintett oldalon. Mivel 1979 303 modellek ajánlottak, mint egy lehetőséget, folyamatos egyrészes szélvédő normál O, a nagy fedélzeten egy megfelelően magasabb szélvédő ő kizárólag a programban.
Az egyetlen nagy optikai facelift végezte 1982-ben, a Bugblende mára részben műanyag futás és a krómozott "látvány" körül fényszórók és a hűtő berendezés elszámolni, most alakult és a lökhárító egy egység. Az utastérben, voltak változások a felső csomagtartók, amelyek mára bezárt, és a folyamatos fogantyúszalag volt, hogy korábban megszakította a mélyhúzott hangszórók. Ezen kívül a műszerfal teljesen áttervezték. Fekete ablakkeretek voltak kérésre kívül, ami úgy tűnik, mint egy zárt szalagot az oldalsó ablakok.
Ajánlott volt az O 303 gyűjtőcső változat a 9., 10., 11., 13., 14. és 15. ülések, amelyre mindig volt egy test hat különböző hosszúságban. Száma (a hossza a rendelkezésre álló maximális) ülések részét képezték a típus megnevezését. A teljes ülés (incl. Összehajtható széken az ajtó 2 a kombi változat, és megszűnik a WC) akár 55 helyet ajánlottak fel. A helyek száma között változtatható a jármű hosszúsága mellett a választék ülés modellek után is az előírt minimális helyet pályán osztályozási szervezetek, mint az Európai Minőség Társaság Buskomfort eV (GBK), amikor a busz cég sorolta a busz saját kérésére a csillagok. A különbséget az építése és használata fajok eszközzel végrehajtott további rövidítését, mint KHP-L, KHP-A, R, RH, jobb, RHD, ami után facelift 1982 K Kombibus (kirándulást / rendszeres szolgáltatások) és a K Edzőt ,
9-sorban klub busz O 303 9-R a nagy szabványos mértéke 15 sor különböző ülő- és kényelmes szolgáltatásait a pályára és online fogadás volt benne a szélvédőre szerelt céltáblát dobozok és középre dupla szélességű kifelé lengőajtó alacsony utastér emeleti céljából szükségtelenül nagy Einstieges menetrend szerinti járat. Továbbá az ülések egy parkoló babakocsival vagy több állandó helyen volt ebben a változatban szerelt szemben a középső ajtó cserélhető lábazat, hogy esetleg. Létrehozása. A szilárd fogantyú a mennyezet alatt megengedett a regisztráció a jármű állóhely menetrend szerinti járatokra. A normál edzők voltak magasabbak mozdonyszekrényt, nagyobb csomagterét alatt az utastér könnyen tolóajtók a tető széléhez (fent a hátsó ajtó mindig többnyire szűk panoráma-szélvédő), az utazás Hochdecker látható hátsó fém ajtó, amely összességében magas felépítmény alatt ablak alsó szélén végződik. Általában rendelkezett összes járműnek hősugárzóval, felár ellenében volt tetejére légkondicionáló rendszerek más gyártók (pl. B. Behr, Konvekta) áll rendelkezésre.
Az első évben a termelés voltak dupla ajtó szabvány szerint a modellváltás 1982-ben, az ajtók többnyire egyszárnyú. Minden típus az úgynevezett egységes szélességű hátsó ajtó között egy középső első ajtó vagy hátsó ajtó mögött a meghajtott tengelyre választják.Hasonlóképpen, a legtöbb modell álltak rendelkezésre, vagy anélkül vezetőoldali ajtót. Jobbkormányos kivitel modellek utas ajtók a bal oldalon voltak a Nagy-Britannia, amely ott előírt Notausstiegstür amelynek alsó széle befejezte szintben az utastér emeleten jobbra. A Bundeswehrkapott buszok számát ennek a modellnek egy dupla szélességű összecsukható nyíló ajtó közepén és egyszerű műbőr padok a program típusaO 305 Kívülről ezek a járművek egyszerűsödtek. A krómozott dísztárcsák lemondtak, az utastér szellőztető ben egyszerűsítették, csak hiányzik a terelőlap a hátsó ablakon. Egy attribútum, amely szintén szerepelt a vonal verziók 1982nd Lerakásához utazások foglyok voltak különleges foglyok buszok zárt cellás és keskeny megtekintési. Voltak olyan verziók egy rab bejárati ajtó mögött közvetlenül az első tengely. A bejárati ajtó az utasoldalon kivégezték az ügyet, mint egy egyszerű, kézi működtetésű forgóajtón, szolgált csak a bejegyzésre a kísérő személyzet.
Kínált alapjában véve V-motorok, mint egy V6-os, V8-as, és akár arcplasztika, mint a V10, ami szintén a Mercedes-Benz teherautók használtak.A motor elkezdett 140 kW / 190 LE és végül az első a maga idejében a legerősebb sorozatgyártású motorja, az OM 403 235 kW / 320 LE (V10). Többnyire előtt az arcplasztika szívó motorral kínált, voltak akkor elsősorban motorok kompresszoros, amely véget vetett az elmúlt néhány évben a termelés meghaladja a 360 lóerős.
1992-ben, a csere a O 303 az újonnan épített típus O 404. A termelés az O 303 a későbbiekben, miután Oroszország eladásra, ahol a modell tovább épült néhány évig. Törökországban, ahol az O 303 - az egyéb építmények - is sor került, tette közzé 1992-ben, valamint a vizuális megkülönböztető fejlesztés a régi típusú O 340. Az O 303 érvényes mintegy 38.000 jármű épült a mai napig a világ egyik legsikeresebb edzője.Ezek közé tartozik, hogy nagy mértékben, hanem alváz testépítők. Az O 303 is rendelkezésre állt, ugyanazon a néven a Hyundai gyártják licenc alapján.
Gyártó: | Mercedes-Benz |
Karosszéria típusa: | COM |
Termelési időszak: | 1974-1992 |
Tengelyes: | 2 |
Teljesítmény: | 140-264 kW (190-360 LE) |
. Megengedett össztömeget (kg): | 10.000 16.000 kg |
Előző modell: | Mercedes-Benz O 302 |
Utódja: | Mercedes-Benz O 404 |
Konkurens modellek: | Magirus Deutz-T, R és a TR sorozat,MAN SR, Neoplan Város / Jetliner,Setra 200-es sorozat |
O303 14 UEP a testépítők: | Steyr-Mercedes SML 14H 256 |
Valamint itt videót is láthattók a vezetéséröl:
https://www.youtube.com/watch?v=456oHWqdCWw